Thursday, November 13, 2008

老毛病

把老表送到家后,回自家途中,就在敦拉萨花园和康乐花园交界处的红绿灯路口,老爷摩托车突然抛锚了,查明下原来是没电油了。此时,随后而来的一位摩托骑士,就伸出援脚,踏在我后坐的脚撑,把我和老爷摩托车推到邻进的油站去。道谢,添油,再离去。

这是我经常致命的老毛病,上星期才从公司推到油站去,路程越十五分钟左右,最严重还试过叫老弟送电油给我。难搞的我,不是嫌油价高,吝啬那一分几毫的油钱,而是中了懒惰病。我时常得过且过,希望那一路顺风的旅程,不愿多一分钟的停留在某处。我不可能不吃饭;而它也不可能不喝油,就这样,又中招了。


这次真的太羞了,时常都看见路上有骑士用此方法推摩托车,可能是坏之类的,会带种嘲笑的眼光瞄一番。老“猫”烧须,老毛病,要改呀!

8 comments:

SHARP不是鲨鱼 said...

应该改title为老毛烧须比较有吸引力

笨 蛋 奇 怪 said...

哈哈,原来你也和你的好朋友也有同样的毛病耶。

Happy "Sam" said...

.............

You ... only 1 words can said ...

big problem ... may be we can see.

Example : big stone we can see, then we will not fell down ...
but small stone may be nothing at all but normally is small stone make us fell down !!!

see no oil then go pump .. or when past by then pump ....

i everytime want to save time, i past by then will pump full.

I also no try before .... pump a bit only because waste time ... next time want pump again,

1 time pump full RM100 only .
drive 1 weeks.
2 week RM100
then no problem...

you already lucky
if rain ...
if suddenly got some crazy people langkar you then you know ...
mabuk people ......

haiz ....
must correct it ...
i don't want see this problem again ...

I also don't know why ... why all motor driver also like this ...
^_^

Unknown said...

别做懒惰猫咯。。 ^^

Shortdaily said...

哈哈
曾经你载着我
也发生同样的事
看来你是

改不了了
^^

Anonymous said...

改改吧!快被烧完了...

Anonymous said...

难怪你的须子老长不长... ^^

vincy said...

哇,如果载着你女朋友又没油不是很“瘀”?真的要改才是。