Tuesday, May 5, 2009

付出

Elton John Circle of life歌词里学会了一句名句“You should never take more then you give”,很合我意。


每每我都用上这一句名句来提醒自己。它不是我追求梦想的拌脚石,而是劝告我更加的脚踏实地实地的向梦想前进。我要如期的收割梦果,除了要有周详的计划,更要不断的提升自己,让自己掌握天时地利人何,机会来了就不会措手不及。


反之,若我老是等运到,顺其自然,机会就会对我擦身而过,再不然梦想就会离自己更远了。我不能期待给少少得多多又不努力创造,我要做好功课,吸取教训,还要更加的付出。

2 comments:

Happy "Sam" said...

You should never take more then you give !!

This word really become 拌脚石 !!
Because I give out what !!!

Then I aspect get what but no more then that !!!
Why i said that ??
Because example we buy wawasan 2020 also aspected give 8% interest !!!

If they give we all 6% ...
I belief you !! you no angry or scold them !!
I also go kill them @!@!#!

haha

But in this world ~~
Give out more , aspected get back more !!
In our world is less ~~
So I must go and get it myself !!!

If I just like this .... only .. then like this lo ....
Wawasan 2020 cannot give me 8% already !!

Then i find other place to invest !!

I want find my cheese ~~~
^_^

aLoNey said...

人因梦想而伟大?错!人因实现梦想而伟大。
实践,是要一步一脚印才能成功的。加油吧!